Student.ru.nl en fnwi.ru.nl mail ook beschikbaar via Roundcube

In het weekend van 12, 13 en 14 november verplaatst het ISC de mail van @student.ru.nl van de oude RU Share voorziening naar de nieuwe RU Exchange voorziening. Toegang via een browser kan via RU Exchange webmail, maar ook via C&CZ Roundcube webmail, door het kiezen van mail.ru.nl in het drop-down menu. Voordelen daarvan zijn dat verschillende afzender-adressen instelbaar zijn (via Settings->Identities) en dat het Science LDAP-adresboek beschikbaar is met alle FNWI-medewerkers en -studenten. Het Exchange adresboek van de RU AD bevat vrijwel geen FNWI-onderzoekers. Ook heeft Roundcube browser-onafhankelijk een krachtiger en moderner interface en hoeft men geen RU\ voor het U- of S-nummer te tikken. Nadeel t.o.v. de standaard Outlook Web Access kan zijn dat Roundcube geen agenda-ondersteuning heeft, het is alleen een IMAP mailclient.