Tijdsbesparing bij het maken van afspraken (agendabeheer)

Mocht u veel tijd kwijt zijn met het plannen van afspraken, vooral wanneer dat met vrij vaste en/of grote groepen medewerkers is, lees dan verder.

De afgelopen paar weken is bij het Faculteitsbureau met succes getest met de Mozilla SunBird kalendersoftware. Hierin ziet men de bezet-informatie van op dit moment enkele tientallen medewerkers die gebruik maken van Outlook, Google Calendar of een FNWI E-Groupware kalender.

Mocht u belangstelling hebben om ook van deze kalendersoftware gebruik te maken, dan horen we dat graag, met erbij een lijst van de personen met wie u het vaakst (groeps)afspraken maakt. Deze personen kunnen alvast zelf de instellingen van hun agenda wijzigen.

Overigens is het de bedoeling dat in 2010 de RU overstapt op een modern mail/agendasysteem voor alle medewerkers en studenten. Dat systeem is te gebruiken met een prima webclient, maar ook met Outlook, Thunderbird e.d. Dat moet het maken van afspraken met RU-medewerkers pas echt eenvoudig en efficiënt maken. Als u daarop kunt/wilt wachten, hoeft u natuurlijk niet te reageren.