Macintosh   howto

OS X software Om zelf te installeren op een zelfbeheerde Apple Mac computer Install-share: een netwerkschijf met installeerbare software. Het ILS houdt een lijst van RU-softwarelicenties bij. Surfspot.nl: Allerlei licentie software (die ook thuis gebruik mag worden) is bij Surfspot te koop wanneer men met personeels- of studentnummer en RU-wachtwoord inlogt. Afdelingen kunnen deze software via de normale procedure (BASS) bestellen. Meestal betreft het software waarvoor SURFdiensten voor onderwijs-instellingen een SURFlicentie-overeenkomst afgesloten heeft, die door SLIM als “Slimme ROM” uitgebracht wordt....

JupyterHub   howto

JupyterHub is a multi-user Hub that spawns, manages, and proxies multiple instances of the single-user Jupyter notebook server. It can offer notebook servers to a class of students, a scientific research project, or a high-performance computing group. Please contact C&CZ if you plan to use or are interested in using the JupyterHub for your course or project. Login The JupyterHub is available via https://jupyterhub22.science.ru.nl and you can login with your Science username / password combination....

Nbgrader   howto

NBGrader is a system for assigning and grading Jupyter notebooks. Student Interface Using the assignment list extension within the JupyterHub, students may conveniently view, fetch, submit, and validate their assignments. For details see: https://nbgrader.readthedocs.io/en/stable/user_guide/highlights.html#student-interface Instructor Interface The NBGrader services guide the instructor and teaching assistants through assignment and grading tasks using the familiar JupyterHub environment. For details see: https://nbgrader.readthedocs.io/en/stable/user_guide/highlights.html#instructor-interface

Restore procedure   howto

Met de onderstaande informatie in een email naar postmaster@science.ru.nl kan men bij C&CZ een restore-verzoek indienen. Omdat het in principe niet mogelijk is om te verifiëren of degene die een mailtje stuurt ook daadwerkelijk is wie hij of zij beweert te zijn, zal een aanvraag altijd eerst gecontroleerd worden en dus langer duren. De snelste manier om een restore aanvraag in te dienen is daarom na het sturen van een mailtje naar postmaster@science....

Netwerk ethergids   howto

C&CZ Ethernet gids De ethernet gegevens worden grotendeels automatisch in een database bijgehouden. Men kan deze gegevens hieronder opvragen door te zoeken op MAC-adres, IP-adres, kamernummer, outletnummer of machinenaam. FNWI Ethergids Fout in gids gevonden? Neem contact met ons op!

BASS   howto

De Radboud Universiteit gebruikt een concern-applicatie BASS, met voor financiën BASS-FinLog en voor personeelszaken BASS-HRM. Dit document legt uit hoe u als FNWI medewerker gebruik kunt maken van deze applicatie. Logingegevens en authorisatie Om BASS te kunnen gebruiken voor electronische declaraties (i-Expense) heeft u nodig: uw U-nummer (personeelsnummer). Dit is te verkrijgen via P&O. Voor medewerkers van FNWI kan C&CZ het RU-wachtwoord resetten. uw budgetnummer/kostenplaats. Dit is bekend op uw afdeling of te verkrijgen via Planning en Control van FEZ....

Reparaties   howto

De procedure voor reparatie is afhankelijk van het bedrijf dat de apparatuur geleverd heeft. Of er kosten aan deze reparatie verbonden zijn, hangt af van de precieze garantievoorwaarden en of de reparatie binnen de garantie valt: Door de PC huisleverancier Dustin geleverde PC’s hebben normaal gesproken een garantietermijn van 3 jaar. Maar pas op: dit geldt niet voor alle machines, kijk hiervoor goed op de website van Dustin (voorheen Centralpoint). Voor andere leveranciers en producten kan een andere garantietermijn gelden....

Huisleverancier PC's   howto

Huisleverancier: Dustin (voorheen CentralPoint/Scholten Awater) De huisleverancier voor pc’s voor de Radboud Universiteit is sinds 1 maart 2006 Dustin (voorheen CentralPoint/Scholten Awater) na diverse Europese aanbestedingen. Kernassortiment Het ISC stelt een kernassortiment samen van geteste producten met vaak een extra gunstige prijs. Deze zijn via BASS bij Centralpoint te zien in “Mijn assortiment” als RU-laptop, RU-desktop etc. === Via het inkoopsysteem BASS kan men op de website van CentralPoint RU-prijzen zien....

Helpdesk/Operations//Gebruikersondersteuning/Datacenter   howto

Helpdesk/Operations is gelocaliseerd in kamer HG00.051. Wie zijn zij? Dominic Van Den Broek Bjorn Honing John Peters Stefan Reijgwart Wat doen zij? Gebruikersondersteuning voor studenten en medewerkers [Installatie en onderhoud van de studentenvoorzieningen, met name de pc-onderwijszalen en openbare werkplekken][Installation and maintenance of hardware available for students, especially the computer labs and public workstations] Algemene ondersteuning van computerapparatuur op onderzoeksafdelingen Beheer van de serverruimtes (datacenter) Hulp of bemiddeling bij [het installeren van PC’s en netwerksoftware][ installing PC’s and network software] [ reparaties van PC’s en printers][ repairing PC’s and printers]

Website   howto

Er zijn globaal gezien drie typen websites bij FNWI in gebruik: Generieke LAMP (Linux, Apache, MySQL, PHP/Perl/Python) of Mediawiki gebaseerde webservers, al dan niet verrijkt met een content management systeem. Deze sites worden gehost, technisch beheerd en ondersteund door C&CZ. Alle inhoudelijke beheertaken worden uitgevoerd door de eigenaren van de sites: instituten en wetenschappelijke afdelingen, studentenorganisaties, stafafdelingen, enz. Neem contact op met C&CZ voor meer informatie over WWW_Services. Extern gehoste websites (waaronder de sites die door ILS worden gehost), waarvoor aparte contracten worden afgesloten voor beheer en ondersteuning....